zwani.com myspace graphic comments

Inilah Hakikat Kehidupan

Hidup merupakan sumber kenikmatan sebab dengan adanya hidup maka seseorang itu dapat merasakan kenikmatan dan tanpa kehidupan, maka tidak seseorang pun dapat menikmati erti kehidupan di dunia serta merasakan pembalasan baik dan buruk di akhirat kelak.

Dunia ini diciptakan oleh Allah sebagai tempat kehidupan dan kematian, sedangkan alam Akhirat dijadikan sebagai tempat pembalasan dan kemudian tempat yang kekal abadi. Allah telah menciptakan hamba-hambaNya di dunia ini untuk menyembah hanya kepadaNya serta menguji hambaNya. Hingga dapatlah diketahui siapa di antara mereka yang paling baik amalannya dan nanti akan diberi balasan pahala. Atau sesiapa yang berbuat durhaka, maka nanti akan mendapat siksa.

Marilah bersama-sama kita menghayati kuntuman puisi dan pernyataan rindu di puisibuatkhaliqdanrasulnya.blogspot.com . Semoga kita mendapat sedikit pelajaran dan iktibar di situ. Amin...

2 comments:

~ melalui hidup kita boleh merasai kematian, cuma kematian dengan keimanan yang teguh pasti membawa ke syurga ~. Dunia sekadar untuk pengujian keimanan seseorang kepada Allah.

November 5, 2007 at 11:27 PM  

Betul tu toknabe. Nak menjadi seseorang yang teguh imannya, sebenarnya bukannya susah. Cuma semuanya terpulang pada diri kita sendiri...jalan mana yang kita pilih..

November 6, 2007 at 10:43 AM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran