zwani.com myspace graphic comments

Subuh tadi dalam pukul 6.00 pagi sewaktu Intan sibuk membantu hubby siap-siap untuk ke tempat kerja, kami menerima panggilan telefon dari emak Intan memberitahu seorang lagi bapa saudara yang kami kasihi telah pergi meninggalkan kami..

Bapa saudara yang kami panggil pokda atau nama sebenar dia Salam bin Maslan telah pulang ke Rahmatullah jam 3.00pagi tadi..

Yang menyedihkan kami sekeluarga ialah pemergiaannya amat dekat jangka waktunya dengan pemergian seorang bapa saudara Intan iaitu Allahyarham Pak Itam yang telah Intan maklumlah di dalam blog ini beberapa minggu yang lepas.. (10hb. Ogos 2008). Mereka berdua adalah merupakan abang kepada ayah Intan.

Kami memang telah sedia maklum tentang kesihatannya beberapa minggu lepas. Dia telah diserang strok dan telah dimasukkan ke ICU Hospital Bahau beberapa hari selepas Allahyarham Pak Itam meninggal..

Kali terakhir Intan berjumpa pokda Intan adalah sewaktu melawat Allahyarham Pak Itam pada 10hb. Ogos lepas..

Intan tidak dapat melawat Allahyarham Pokda memandangkan anak-anak Intan tidak sihat di mana baby Shahir dan abangnya Shafiq di serang demam, batuk dan selsema.. Lagipun ada beberapa orang saudara terdekat Intan diserang demam ciku2.. (entahlah..nama betul demam ciku2 ni apa,lupalahh).. Takut berjangkit ke anak2 Intan.. Hanya salam takziah yang dapat Intan kirimkan buat mokda serta anak2..Semoga mokda dan anak2 tabah dengan kehilangan orang tersayang..

Semoga Allahyarhan Pokda ditempatkan di dalam golongan orang-orang yang beriman dan akan menjadi Ahli Syurga.. Aminn..


Al-Fatihah buat Allahyarham Pokda Salam bin Maslan

2 comments:

Salam.
Al-Fatihah...
Arwah adalah pinjaman utk keluarga dan rakan-rakan... Allah memilikinya dan kini Dia telahpun mengambil kembali hakNya. Semoga arwah ditempatkan di kalangan hambaNya yang dilindungi dan diberkati.

August 27, 2008 at 11:37 AM  

Salam suara..

Terima kasih atas Al-Fatihah & doa utk Arwah.. Amin..

August 27, 2008 at 4:41 PM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran