zwani.com myspace graphic comments

Jalan-jalan Cari Kawan Lama


Alhamdulillah, bertemu lagi kita di arena blogging.. Berkurun lama rasanya tak menjengah ke blog sendiri.. Apalagi, ke blog teman2.. Tak taulah, penyakit apa yg melekat sampai rasa malas betul nak bukak blog.. Tapi disebabkan teman2 lama, ku gagahkan juga diri ini utk mencoretkan kenangan di sini..

Alhamdulillah, weekend lepas Intan dan keluarga berkesempatan ke Kuala Lumpur. Sebenarnya my hubby ada urusan kat sana.. Tapi disebabkan cuti sekolah dah bermula, so cuti kami lama sikit kat sana.. Selain dari urusan hubby, Intan mengambil kesempatan utk mencari dan bertemu dengan kawan2 lama..

Mula2 sampai sana, kami tak terus ke rumah mertua.. Tapi, kami singgah di rumah kawan lama masa belajar dulu, Midah. Sampai rumah dia dah lewat malam.. So, kami pun tidur kat rumah dia.. Esoknya baru berangkat ke rumah mertua di Ampang. Hampir 8 tahun tak jumpa Midah. So, banyaklah cerita2 lama yg keluar.. Sampaikan ada barang penting tertinggal kat rumah Midah. Nampaknya trip ke KL akan datang, kena singgah rumah Midah lagi sbb nak ambil barang yg tertinggal tu.. Thanks Midah sbb sudi terima kedatangan kami sekeluarga.. Tumpang tidur dan tumpang makan.. Semoga persahabatan kita akan terus berkekalan hingga kita dijemput pulang nanti.. Amiin..

Sebelum berangkat pulang ke JB, kami singgah ke menara Telekom. Sebenarnya kat sana, Intan ramai kawan2 lama.. Kawan2 lama ofismate. Berjanji dgn best friend dulu kat Plaza Pantai, makan2 dan minum. Kemudian, ke nursery Telekom nak tgk anak2 dia.. Dulu, last jumpa Haiza dia masih single.. Tup tup skrg, dah ada 2 org anak.. Haiza ni dulu sama2 lapor diri masuk keje dgn Intan kat Telekom dulu.. Tahun 2001. Pastu kami sama2 cari rumah sewa dan akhirnya duduk serumah. Banyak kenangan pahit dan manis dgn Haiza ni. Maklumlah, masa tu kami sama2 pertama kali bergelar perantau di bandaraya Kuala Lumpur.. Tak tau lagi mcmmana kehidupan di KL ni..

Seronok betul dpt jumpa kawan2 lama.. Naik ke ofis.. Mula2 malu dan tak nak naik. Tapi setelah dipujuk-rayu oleh Haiza, akhirnya Intan gagahkan diri naik ke ofis jumpa kawan2 lama. Terharu betul rasa hati tgk mereka.. Betapa setianya mereka semua dgn Telekom. Cuma Intan je yg tak setia..hehehe.. Masing2 terperanjat tgk Intan tiba2 muncul dalam ofis tu.. Borak punya borak, lupa nak snap gambar dgn mereka dlm ofis.. Tapi, kat luar sempat juga bergambar dgn bbrp org kakak2, Kak Mah, Kak Watie, Kak Zan dan Kak Ida.. Alhamdulillah, gembira betul dpt jumpa mereka semua..


Oh ya, terima kasih Haiza atas cenderahati Haiza tu.. Cantik.. Lupa pulak nak snap gambar hadiah dari Haiza tu.. Bolehlah guna utk hari raya ni..

Insya Allah, kita jumpa lagi di lain kesempatan pulak.. Semoga silaturahim antara kita semua akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat.. Dan semoga kalian semua akan berbahagia bersama keluarga tersayang.. Amiin.. Kerja rajin2 ya..!!

1 comments:

amboih.. kak intan. mai datang ke ampang ke? tak bagi tau pon. umah saya dengan ampang tak jauh mane dah. hehehe..

bila nak mai umah saya neh?

December 10, 2009 at 9:32 PM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran