SAHABAT


Sahabat bukan macam skateboard,

Belum main, gilap...
Dah main, pijak...

Sahabat bukan macam football,
Belum dapat, kejar..
Dah dapat, tendang..

Sahabat bukan macam bulu tangkis,
Belum main, pegang..
Dah main, pukul..

Sahabat ibarat bola ragbi,
Belum dapat, rebut..
Dah dapat, lindungi..

Sahabat macam jari,
Lukanya sembuh sendiri..
Tapi hilangnya tiada ganti..



Kata2 hikmat di atas adalah sumbangan daripada seorang teman melalui sms..Sms tu Intan terima jam 4pagi.. Tak tahulah, apa niat disebalik sms itu..

Jadi, kepada teman2 blogger di luar sana..kalau ada terasa hati dengan Intan, Intan mohon beribu kemaafan.. Sesungguhnya sahabat adalah teman yang paling istimewa dalam kehidupan kita.. Walaupun kadang2 Intan leka dan abaikan sahabat kerana kesibukan seharian... Tapi percayalah.. sahabat (anda semua) sentiasa dalam hati Intan...




15 comments:

sape lak yg bg sms tu Intan? mendalam je makne nye tu...kan?

February 27, 2009 at 8:13 AM  

re Sis-Lin:

ya la Lin..maknanya sungguh mendalam.. Sbb tu Intan nak minta maaf pada semua yg bergelar sahabat Intan..

Lin pun mesti maafkan Intan ya.. Maklumlah, Lin lah sahabat yg paling dekat dgn umah Intan tapi kita jarang bersua muka..Takut Lin ada terasa hati dgn Intan.. Jgn tak maafkan ya.. :)

February 27, 2009 at 8:17 AM  

mengarut je Intan ni,..kalau lin jd Intan pun,msti la rase mcm Intan jgk,kadang2 kita ni manusia x dpt mengelak dr bt kesilapan,sengaja atau x d sengajakan...
tp Lin x prnah la kck hati dgn Intan,x tau la klu Lin lak yg ada bt intan kecik hati lak...keh3

February 27, 2009 at 8:25 AM  

re Sis-Lin:

hehe..berbalas2 pulak kita ni.. kira 0 - 0 je la Lin ehh.. hehehe

February 27, 2009 at 8:37 AM  

ok ler.. kasawari ni jauh sket.. so kira 1-0 jer ler eh.. goll!!! wa ka ka.. mcm nak raya plak intan dan lin ni.. =)) he he he

February 27, 2009 at 10:20 AM  

begitu mendalam perasaan seseorang tu terhadap kita..jgn di buang kalau masih berharga, walau dah rosak terus dijaga, jika kita sahabat sehati sejiwa, susah dan senang terus bersama.. :D

February 27, 2009 at 10:24 AM  

re Kasawari:

ek eh, En. Kasawari dtg sini nak main bola pulak..Org tgh sedih2 ni... Bukan kena tunggu raya baru boleh minta maaf.. Betul tak?..

Tak kisahlah, 1 - 0 pun, 1- 0 laa.. :D


re CT Delima:

Terima kasih kak Siti atas ingatan itu.. Kata2 kak Siti juga menyentuh perasaan saya..

February 27, 2009 at 4:40 PM  

lor tengah sedih ker.. alamak... sorry sorry.. ermm 0-0 ek..

February 27, 2009 at 4:46 PM  

re Kasawari:

hehehe.. no komenn...

February 27, 2009 at 4:48 PM  

tapi naper ek kul 4 pagi sahabat tu sms.. ? ermm mendalam tu.. no komen gak ar.. takut mengecil hati..

February 27, 2009 at 4:53 PM  

re Kasawari:

ermm, mmg pelik bg sms pkl 4 pagi.. hehehe.. takut mengecilkan hati saya? ermm, takpe la.. asalkan org yg bagi sms tu sihat dan ceria, Alhamdulillah..

February 28, 2009 at 10:39 AM  

intan,

atasinya dengan halus ye...
sensitif yg ada pada bernama insan memang berlainan. tak sama.

macam mana tidak pun kan... bersangka baik ....

March 3, 2009 at 12:16 PM  

re Kak Izan:

Insya Allah.. Terima kasih Kak Zan atas nasihat yg diberikan.. :)

March 3, 2009 at 4:55 PM  

Sukarnya mencari seorang sahabat yang sedia bersama di kala suka duka..

Seorang sahabat akan lebih memberi daripada menerima..

March 6, 2009 at 2:47 PM  

re Cikgu Rashid:

Ermm..penuh bermakna kata2 cikgu tu..

Semoga kita ikhlas menjadi seorg sahabat kepada sahabat kita...

March 7, 2009 at 8:25 AM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran