Tag dari Iema

Tag dari Iema, dah lama juga Intan dapat...tapi tak sempat2 nak buat.. Al-maklumlah, sibuk dicampur dengan malas.. hehehe.. Minggu lepas pulak, pc rosak.. Tak hidup langsung.. Sorry ya Iema, lambat jawab... Tapi, berusaha juga utk jawab.. Harap Iema berpuas hati..


NAMA-NAMA TIMANGAN ANDA:

Sebenarnya INTAN ni adalah nama timangan sejak kecik lagi..sejak usia 6 bulan..mula2 panggil lain, tapi mcm tak serasi..asyik nangis je..so, org tua2 kata suruh tukar nama panggilan..ada yg suggestkan nama INTAN..melekatlah nama INTAN sampai skrg.. sedara-mara ramai yg tak tau nama betul Intan..kalau sebut nama betul, semua tertanya2..siapa tu??? hehehe.. lebih glamour dgn nama Intan.. Tapi member2 sekolah dan member2 ITM, panggil nama lain pulak..ada nama panggilan lain iaitu SAB.. aduuhh, sebenarnya Intan tak berapa suka dgn nama tu.. Tapi nak buat mcm mane kan..SAB tu adalah sebahagian dari nama betul Intan.. terpaksa terima seadanya..


ANDA SEORANG YANG :

Tak banyak cakap.. tapi kalau dah lama kenal, kadang2 terasa terlebih cakap pulak.. Cepat panas sebenarnya.. lebih2 lagi kalau hadapi perangai anak2 yg macam2 ni.. kadang2 terasa layak gak lawan singa atau harimau.. hehehe.. Sensitif, hati cepat terusik.. Mudah menangis.. kalau dah sedih sangat, menangis tak ingat dunia.. Sedar2 mata dah bengkak.. emmm, cukup tak nak tau pasal kak Intan ni Iema? ok la ya, nak tau lebih2..datang je ke JB!!


INSAN TERISTIMEWA?? DESCRIBE APA YANG MEMBUATKAN DIA TERLALU ISTIMEWA DIMATA ANDA

Dah tentu mama&abah Intan.. Kerana tanpa mereka, tak akan wujud Intan di dunia ni.. Terlalu besar pengorbanan mereka.. Takkan dapat Intan membalasnya.. Mr hubby pun insan istimewa juga.. Banyak berkorban demi Intan dan anak2.. Terima kasih yg tak terhingga untuk insan2 istimewa ni..


LAGU KESUKAAN ANDA:

Susah nak sebut tajuk2 lagu..banyak yg Intan suka.. Tapi lebih terasa tenang kalau dgr lagu2 lama Fauziah Latif dan Siti Nurhaliza.. Dua artis M'sia yg Intan minat dari dulu hingga skrg.. Oh iya, lagi sorang Ziana Zain.. suka juga dgr lagu2 Ziana..


MAKANAN KESUKAAN ANDA??

Mee bandung hasil buatan mama Intan.. aduuhhh, rindu laa kat mee bandung mama. Dah lama tak makan nii.. Rojak petis pun suka juga.. Apam balik pun suka.. Alahai, kalau bab makan... Semua suka lahh...


WARNA KESUKAAN ANDA :

Biru, coklat, hijau.. kalau baju, suka biru&coklat.. kalau blog, suka coklat&hijau.. hehehe


SIKAP YANG MEMBUATKAN ANDA STRESS:

Bila kita cakap, buat tak tau jek..pastu tanya balik.. padahal kita dah cakap byk kali...aduussss, tension betullll!!!


TIGA BENDA YANG MESTI ADA DALAM BEG ANDA:

1) Beg duit - dlm tu ada IC, lesen driving & semestinya sedikit duit..
2) handphone
3) pampers - wajib bekal ke mana2 pun


KALI TERAKHIR ANDA MENANGIS DAN KENAPA??

Tak ingat laa...sebab selalu menangis.. hehehe..


TAG 6 RAKAN ANDA:

emmmm...tak jadi lah nak tag sesiapa sbb rasanya ramai yg dah jawab tag ni... Nampaknya homework utk akak dah selesai ya Iema.. Harap2 lepas ni, takde homework lagi ya..sebab akak ni malas sikit bab2 buat homework..byk juga hutang homework yg belum langsai sebenarnya ni.. hehehe.. Harap2 kepada teman2 yg Intan berhutang tu, dapatlah memaafkan kelemahan diri Intan ni ya..



Cuti Sekolah Lepas..

Sebenarnya ini semua cerita lama...Dah bbrp minggu yang lepas. Masa cuti sekolah. Balik JB, ingatkan nak update terus..tapi pc pulak buat hal.. Tak nak hidup langsung.. Gambar2 ni, kenalah dijadikan pekasam dulu sebelum di tunjukkan pada khalayak ramai.. hehehe..


Minggu kedua cuti sekolah, Intan dan keluarga pergi KL sebab ada 3 jemputan kahwin kat sana. Rumah pertama kami pergi ialah rumah mak saudara hubby.. kat Subang Jaya.. Kami cuma dapat hadirkan diri pada majlis pernikahan aje. Sebab majlis persandingan di adakan pada hari esoknya. Tapi petang tu kami sekeluarga nak pergi Kuala Kubu Baru utk majlis persandingan sepupu Intan pula..












Hari Ahad (7hb Jun), kami sibuk di rumah Pokda Intan di Kuala Kubu Baru.. Kami menginap di rumah penginapan di IKBN Kuala Kubu Baru.. Majlis ini melibat 2 beradik. Rahimi (abang) dan adiknya Alang.. Ramai saudara-mara yang datang.. Sebab tu kami kena tidur di tempat penginapan yang di sediakan oleh Pokda Intan..





















Dalam pukul 2.30ptg, kami berangkat pulang ke Ampang sebab ada 1 lagi majlis kenduri kahwin yang kami mesti pergi.. Tapi sampai Ampang dah petang..dah pukul 5.30ptg. Sebab sebelum tu dah sesat kat Sungai Buloh.. Camne entah, nak kuar Sungai Buloh, tapi terkeluar kat Hospital Sungai Buloh..Sabar ajelah.. Anak2 semua dah letih termasuk ayah dan ibu anak2.. Jadi, kami balik rumah mertua dulu.. Malam, lepas solat Maghrib...baru kami ke rumah makcik hubby yg rumahnya tak berapa jauh dgn rumah mertua.. Alhamdulillah, masih dapat merasa nasi minyak pengantin walaupun datang dah malam dan ahli2 kat rumah tu semua keletihan termasuk pengantin. Tapi waktu kami datang tu, pengantin tengah sibuk buka hadiah..
Dan kami tak dpt ambik gambar pengantin sebab pengantin pakai baju biasa aje..

Selamat Pengantin Baru buat semua sepupu2 kami.. Semoga rumahtangga yang dibina bahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat.. Amiin..

Esoknya, hari Isnin kami balik ke Johor. Tapi singgah rumah emak abah Intan kat Muar.. Emak abah Intan baru buat rumah di kampung.. Mereka lebih suka duduk di kampung skrg berbanding di JB.. Kat kampung boleh bercucuk tanam.. Tak macam kat rumah teres di JB ni.. Lagipun kat kampung ramai sedara-mara.. Rumah dekat2.. Hari Selasa (9 Jun), baru kami pulang ke teratak buruk kami di JB.. Alhamdulillah, selamat perjalanan pergi dan balik..


"Dah banyak ketul aku makan cucur ni... tapi satu ekor udang pon aku tak nampak".

Penjual cucur udang rasa bengang tahap maksima apabila disindir begitu...dia pun selinsingkan lengan baju dan berkata dengan selambanya..."ooooo...cucur udang aku takde udang korang bising... tu, orang yg jual cucur badak tapi takde badak... korang tak bising pulak"

Laa, camne skrg ni...kalau ada badak, sapelah yg nak makan? besar mane pulak cucur badak tu? hehehe

Newer Posts Older Posts Home

Read The Quran