Cuti Sekolah Lepas..

Sebenarnya ini semua cerita lama...Dah bbrp minggu yang lepas. Masa cuti sekolah. Balik JB, ingatkan nak update terus..tapi pc pulak buat hal.. Tak nak hidup langsung.. Gambar2 ni, kenalah dijadikan pekasam dulu sebelum di tunjukkan pada khalayak ramai.. hehehe..


Minggu kedua cuti sekolah, Intan dan keluarga pergi KL sebab ada 3 jemputan kahwin kat sana. Rumah pertama kami pergi ialah rumah mak saudara hubby.. kat Subang Jaya.. Kami cuma dapat hadirkan diri pada majlis pernikahan aje. Sebab majlis persandingan di adakan pada hari esoknya. Tapi petang tu kami sekeluarga nak pergi Kuala Kubu Baru utk majlis persandingan sepupu Intan pula..












Hari Ahad (7hb Jun), kami sibuk di rumah Pokda Intan di Kuala Kubu Baru.. Kami menginap di rumah penginapan di IKBN Kuala Kubu Baru.. Majlis ini melibat 2 beradik. Rahimi (abang) dan adiknya Alang.. Ramai saudara-mara yang datang.. Sebab tu kami kena tidur di tempat penginapan yang di sediakan oleh Pokda Intan..





















Dalam pukul 2.30ptg, kami berangkat pulang ke Ampang sebab ada 1 lagi majlis kenduri kahwin yang kami mesti pergi.. Tapi sampai Ampang dah petang..dah pukul 5.30ptg. Sebab sebelum tu dah sesat kat Sungai Buloh.. Camne entah, nak kuar Sungai Buloh, tapi terkeluar kat Hospital Sungai Buloh..Sabar ajelah.. Anak2 semua dah letih termasuk ayah dan ibu anak2.. Jadi, kami balik rumah mertua dulu.. Malam, lepas solat Maghrib...baru kami ke rumah makcik hubby yg rumahnya tak berapa jauh dgn rumah mertua.. Alhamdulillah, masih dapat merasa nasi minyak pengantin walaupun datang dah malam dan ahli2 kat rumah tu semua keletihan termasuk pengantin. Tapi waktu kami datang tu, pengantin tengah sibuk buka hadiah..
Dan kami tak dpt ambik gambar pengantin sebab pengantin pakai baju biasa aje..

Selamat Pengantin Baru buat semua sepupu2 kami.. Semoga rumahtangga yang dibina bahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat.. Amiin..

Esoknya, hari Isnin kami balik ke Johor. Tapi singgah rumah emak abah Intan kat Muar.. Emak abah Intan baru buat rumah di kampung.. Mereka lebih suka duduk di kampung skrg berbanding di JB.. Kat kampung boleh bercucuk tanam.. Tak macam kat rumah teres di JB ni.. Lagipun kat kampung ramai sedara-mara.. Rumah dekat2.. Hari Selasa (9 Jun), baru kami pulang ke teratak buruk kami di JB.. Alhamdulillah, selamat perjalanan pergi dan balik..


2 comments:

seronoknye...lin pun cuti hrtu ada 4 keje kawin..
makan makan aje intan..naik 1kg cuti 2mggu....

June 18, 2009 at 9:44 PM  

re Sis-Lin :

hehehe..tapi masa intan gi umah Lin, tak nampak pun dah naik 1kg..nampak maintain jekk.. :)

June 18, 2009 at 11:51 PM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran