Cucur Udang Vs Cucur Badak

"Dah banyak ketul aku makan cucur ni... tapi satu ekor udang pon aku tak nampak".

Penjual cucur udang rasa bengang tahap maksima apabila disindir begitu...dia pun selinsingkan lengan baju dan berkata dengan selambanya..."ooooo...cucur udang aku takde udang korang bising... tu, orang yg jual cucur badak tapi takde badak... korang tak bising pulak"

Laa, camne skrg ni...kalau ada badak, sapelah yg nak makan? besar mane pulak cucur badak tu? hehehe

12 comments:

Bukan nak komen da...nak memberi peluang bisnes terbaru dalam pasaran ....SERTAI STEVICO.

June 3, 2009 at 12:06 AM  

tak patut... letak la sekor udang pun jadi lah... baru org akan dtg lagi beli cucur udang...

View Profile: Rantong™

June 3, 2009 at 2:54 AM  

re Bisnestevico :

Terima kasih.. Ada masa, datang lagi ya..


re Rantong :

betul tu..mmg tak patut..kalau mcm tu, sekali je la beli kat situ..

June 3, 2009 at 7:23 AM  

ye jgk ek..x de udang bising,klu x de badak,owang diam lak..hahahahha

June 3, 2009 at 11:56 AM  

intan len kali sape jual cucur badak... suh letak badak kat situ...kikkikkik.... sapa lalu nak makan

ooo.... bnyk tmpt nak jalan ye... kkb tu dah dekat rmh k zan. tak dapat lar nak hye-hye, bye-bye....

hati2 di perjalanan...

June 4, 2009 at 3:42 PM  

Salam Intan.
Memang lawak...rasa nak ketawa guling-guling.
Lain kali kata kat org tu, kalau nak jual cucur kodok pulak mesti ada kodok ke? Kalau ada, confirm orang tak makan dah!

June 4, 2009 at 8:36 PM  

KEKEKE.. pecah perut aku bace entri akak ni. erm... bagus gak kalau ade badak dalam cucuk badak.. nak je aku tengok macam mane kuali makcik tuh menggoreng hagaknye... aku tak kera la besah mane... silap silap kawah pon tak lepas... erm.. sure tak lepas..

cakap jer macam tuh... aku nak cucuk badak yang ade badak... nko nak goreng macam mane... itu bukan aku punye pasal.. janji ade badak dalam cucur tuh.. hahaha

sure makcik tuh pengsan~

June 4, 2009 at 9:13 PM  

re Azman@Kreuger:

hehehe.. agaknya kalau nak badak juga mesti makcik tu cari patung2 badak yg kecik2..yg biasa jadi mainan budak2 tu..

tu la, nak sgt ada badak..

June 11, 2009 at 11:11 AM  

re Kak Izan:

emm, lepas ni penjual cucur badak kena cari alternatif camne nak letak badak dlm cucur tu ataupun tukar nama je la..

Ya la..mmg dekat pun..tapi lom ada rezeki nak jumpa kak Zan kan.. Insya Allah, satu hari nanti kita jumpa ok!



re Kak Long:

W'salam KL.. hehehe.. cucur kodok..Adooiii! mcm2 cucur ada kat M'sia ni..nampaknya semua kena tukar ke nama yg lebih komersial.. hehehe

June 11, 2009 at 11:15 AM  

agak2 mcmana plak kalu kueh badak berendam?

June 13, 2009 at 1:32 PM  

Fikir2 kenapa orang boleh letak nama cucur badak tu yek...

June 14, 2009 at 12:44 PM  

re jue mj:

hehehe..tak tergamak nak makan.. ;))


re Toknabe:

ya kan..apalah puncanya boleh letak nama mcm tu.. apa rahsia sebenarnya..hehehe

June 18, 2009 at 9:35 PM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran