Majlis Pertunangan Adikku di Sarawak

Alhamdulillah, selesai sudah majlis pertunangan adik aku di Serian, Sarawak pada hari Khamis lepas (13hb. Disember 2007). Tarikh itu dipilih sempena ulangtahun adik aku. Aku tidak dapat bersama di majlis itu kerana hal-hal peribadi.

Dengar cerita, sambutan mereka terlalu baik. Ibu aku berkata "Tak tahulah, dapat tak kita melayan mereka sebaik itu jika mereka ke sini". Insya Allah, kita akan usahakan.

Sepanjang majlis pertunangan itu, memang meriah. Macam-macam acara yang ada. Hadiah daripada orang kampung terlalu banyak. Hingga ada yang tak dapat dibawa pulang ke semenanjung.

Selesai majlis pertunangan, keluarga aku berjalan
sakan di sekitar Kuching dan kawasan-kawasan lain yang menarik di Sarawak. Bab shopping tu, jangan ceritalah. Masing-masing seronok dan rasa seperti nak pergi lagi. Heheheh... Takpelah, ada rezeki dan kalau panjang umur, bulan Jun tahun depan...pergilah lagi.

Di sini, aku ingin berkongsi kemeriahan majlis di sana. Harapan aku agar hubungan adik aku berkekalan hingga ke jinjang pelamin. Seterusnya berbahagia sehingga ke akhir hayat mereka. Amin...

2 comments:

salam..ooo kat serian ek...sapa nama family kat serian tuh..mana tau kenal..your sis or bro yg tunang?

December 25, 2007 at 9:01 PM  

salam arsaili...my bro yang tunang. Kalau my sis, sure buat kat semenanjung. Tapi, saya ni takde sis..

December 26, 2007 at 11:00 AM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran