Sukaneka di Sekolah


Hari Sabtu (5 Apr), sekolah anak Intan mengadakan Sukan Kejohanan Olahraga. Dalam acara sukan itu mereka ada menyelitkan sukaneka untuk murid-murid prasekolah..

Tapi sayangnya Intan tak dapat mengikuti dan menyaksikan sukaneka itu. Kesian anak Intan. Takkan Intan nak bawa baby Intan yang baru berusia 45 hari pergi ke padang sekolah kan.. Sungguh tak sesuai.. Apapun, kalau Intan nak pergi juga, kenalah tunggu suami pulang dari kerja pukul 9.00 pagi. Bila suami Intan tiba rumah, Intan pun terus bawa Shafiq(2tahun) pergi ke sekolah.

Bila sampai sekolah, Intan terus ke khemah murid2 prasekolah. Rupa2nya acara utk mereka pukul 10.00pagi. Baru je berbual dengan anak Intan, suami Intan call bagitau emak ayah Intan nak datang ke rumah Intan bawa pakcik dan makcik dari Kuala Kubu Baru.. Alamak, tak sempat juga nak tengok sukaneka. Mereka dah nak sampai rumah Intan. Intan sempat jugalah snap 2-3 keping gambar dia. Apa lagi, Intan pun bergegas balik ke rumah. Tinggallah anak Intan di sekolah yang sedang berdebar2 nak ambil acara sukaneka..


Bila anak Intan pulang, Intan tanya acara apa yang dia masuk.. Memang pening dengar cerita dari dia. Berbelit2 ceritanya. Sekejap dia kata dia tak masuk sukan..Sekejap dia kata dia masuk bawa bola dalam sudu.. Pastu dia kata masa kat rumput kalah...bila takde rumput menang.. Seingat Intan , kat padang tu semua berumput.. Entahlah.. Kalau dapat saksikan sendiri baru puas hati..

6 comments:

salam..tu la karenah budak2 kan...hehe

April 6, 2008 at 3:13 PM  

re arsaili:

salam..tu la arsaili..dia tu mmg suka bercakap dan bercerita, tapi kadang2 saya pun tak faham apa yg dia cakapkan sbb selalu berbelit2 cakapnya. alahai..pening kepala..

April 7, 2008 at 8:13 AM  

syoknye tengok..gi sukaneka ...ni tak saba tunggu damia besar nehh hehehe

April 7, 2008 at 5:40 PM  

re aleeya:

mcm tulah perasaan setiap wanita yg bergelar ibu..sentiasa ingin bersama anak dan tak sabar2 menanti saat anak membesar.. sabarlah aleeya. nanti sampailah masanya..

April 7, 2008 at 5:45 PM  

keh keh keh baca cerita entri ni teringat kat Ammar.. macam tu lah kalau dengar dia cerita bila balik dari sukaneka.. berbelit belit..

kenalah menganggok jer la kan..

April 9, 2008 at 4:40 PM  

re kasawari:

ya lah kasawari..pening kepala nak fahamkan cerita Saufi ni..senang cerita angguk aje kepala.. tapi yg kelakarnya haritu dia komplen "kenapa ayah angguk aje..saufi tanya boleh, ayah angguk.saufi tanya tak boleh pun ayah angguk"...hehehe. pecah tembelang yg ayah tak tumpukan perhatian pada ckp dia..

April 9, 2008 at 11:28 PM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran