Kerana Terlupa

Macam biasa..lepas selesai masak dan selesaikan anak-anak, Intan pun online..

Tengah syok2 online, tup2 perut terasa lapar.. Intan ni kalau tak lapar, malas nak makan.. Jadi, kerana dah teramat lapar...terus tinggalkan pc dan ke dapur untuk makan. Ambik pinggan ambik senduk nasi dan bila bukak rice cooker... ALAMAKKKK!!! Intan terlupa tekan punat "cook rice" kat rice cooker tu.. betapalah sedihnya..

Dengan perasaan hampa, terus Intan tekan punat on tu.. Mata pun terpandanglah pisang yang dah teramat masak tu... Apa lagi, KERANA TERLUPA tekan suis on tu..berkobar-kobarlah Intan nak buat jemput2 pisang. Dah lama juga tak pekena jemput2 pisang ni.. Memang best makan jemput2 pisang panas.. Tambah lagi perut tengah keroncong dan berdondang-sayang.

Intan pun tak tunggu apa, terus buat jemput2 pisang sementara nak tunggu na
si masak. Nasi belum selesai masak..jemput2 pisang Intan dah pun siap.

Apa lagi, Intan terus m
akanlah. Tunggu nasi lambat sangat..Anak2 Intan pun memang suka jemput2 pisang ni. Lebih2 lagi Saufi.. Banyak mana pun jemput2 pisang tu dia boleh habiskan..

JEMPUT..JEMPUT..

Inilah jemput2 pisang yang terhasil dek kerana terlupa menekan punat cook kat rice cooker







7 comments:

:: salam... terlupa ye... emmm... mujur jemput pisang mengganti diri... dan mujur juga anak bungsu masih kecik... belum tau makan nasi...

May 18, 2008 at 12:55 AM  

re pakngah:

ya lah pakngah..nasib baik ada pisang yang dpt membantu perut ni..
hehehe..nasib baik juga si kecik belum pandai makan nasi..kalau tidak dia pun kenalah makan jemput2 juga..

May 18, 2008 at 7:02 AM  

hehehe... tu jugak yg salu tjadi pd kelat... salu lupa nekan suis piyok nasik... muahahaha... kelat bantai meggi jerk... hehehe...

May 20, 2008 at 11:08 AM  

Geram tgk pp Shahir nie tau...
Anak dara ku selalu terlupa nak tekan cook bila masak nasi nie..

May 20, 2008 at 12:37 PM  

re kelat:

hehehe..bukan sekali ni terjadi pada intan..pernah gak terjadi pada bulan puasa..sampai masa nak sahur,tgk2 nasi mentah..huwahahaaaaaaa


re akak:

tengok kak jgn tak tgk pipi shahir tuu..
jgn kata anak dara, emak org cam saya pun selalu trlupa..sangkanya mcm dah tekan,sampai masa nak makan...tgk2 nasi mentah...sedihhhh

May 20, 2008 at 7:22 PM  

Sedap tu jemput-jemput pisang, sy sempat nk jd jemput2 pisang dah hbs kena makan..

May 23, 2008 at 2:07 AM  

ermm..mmg sedap..lebih2 lagi kalau tgh panas..

May 23, 2008 at 9:29 AM  

Newer Post Older Post Home

Read The Quran